Personeel in een hotel kan te maken krijgen met veeleisende of ontevreden gasten. Skyscanner deed een onderzoek onder 400 hotelmedewerkers in 49 verschillende landen. De meest opmerkelijke resultaten hebben ze op een rijtje gezet. Soms blijkt de klant erg veeleisend en is het ook nog eens onmogelijk om deze klanten tevreden te stellen. Want hoe regel je in hemelsnaam uitzicht op zee als het hotel 80 kilometer van de kust verwijderd ligt? En dan heb je nog de klanten die proberen onder betaling uit te komen omdat hun hond het niet leuk vindt in het hotel.

De tien meest ongebruikelijke verzoeken:

  1. Een bad vol honing
  2. Op elk nachtelijk hele uur een glas water op de kamer
  3. Vijftien komkommers per dag
  4. Het toilet moet gevuld zijn met mineraalwater
  5. Het geluid van geitenbellen om in slaap te komen
  6. Alleen de rechterpoot van een kip
  7. Een dode muis
  8. Een bad vol chocolademelk
  9. Zestien kussens (voor één gast)
  10. Krokodillensoep

De tien meest ongebruikelijke klachten:

  1. De zee is te blauw
  2. Het ijs is te koud
  3. Het bad is te groot
  4. Het gesnurk van mijn vriendin houdt me wakker, ik wil mijn geld terug
  5. Mijn hond vond het niet leuk hier, ik wil mijn geld terug
  6. Mijn kamer heeft geen uitzicht op zee (in Londen en tachtig kilometer van de Italiaanse kust)
  7. De lakens zijn te wit
  8. De ober was te knap
  9. De moeder van de bruidegom mocht niet in de bruidssuite
  10. Er staat geen steak op het menu voor vegetariërs

Bron: Skyscanner